Design & Art Direction
fisken-iogt-stor.png

Kampanj - Alkoholstör - IOGT NTO

IOGT-NTO / ALKOHOL STÖR!

IOGT - NTO / Valkampanj

Inför valet -14 frågade vi med hjälp av jäkligt många människor (och jäkligt många mail) om vad riksdagskandidaterna tycker om alkoholreklam egentligen. Vet, frågor har riksdagskandidater fått i alla tider. Men har ALLA precis alla riksdagsledamöter som kandiderat (alltså runt 5000 pers) fått exakt samma fråga? Nope! Genom ett specialbygge kunde du, jag eller vem som helst fråga en eller flera riksdagskandidater vad de tyckte i denna specifika fråga. Alla som svarat (och inte svarat) syntes på sajten. Många gav sin syn på det, bra vid tillfället då kampanjen bedrevs (och superbra vid påverkansarbete även efteråt och än idag)

Byrå: Reform Act
 

mellan-alkoholstor-mobilt3.png

Som en förlängning på kampanjen lanserades även alkoholstörningsjouren som ett sätt att belysa att alkoholreklam syns och finns på så otroligt många platser, både dolt och dåligt markerat som just alkoholreklam.

Och ikonen för hela kampanjen blev en Alkohol stör, alltså fisken stör. :)