Design & Art Direction

Naturskyddsföreningen

Julkampanj för Naturskyddsföreningen.

Vi fick i uppdrag att skapa årets julkampanj för Naturskyddsföreningen, gåvokorten skulle vara de samma som året innan. Men kommunikationen skulle vara ny.
Eftersom ett gåvobevis är en gåva till något via någon annan, ville vi hitta en väg framåt som ändå gjorde ett gåvobevis personligt och roligt att få.

Vi började prata om att alla har vi en koppling till naturen. Platser som ger lugn. Platser som påminner om någon. Platser där giftemål ägt rum eller platser som tröstat när livet ja helt enkelt varit skit. Plaster som kanske inte kommer finnas kvar om vi inte tar hand om vår jord. Platser som behöver naturskyddas.

Så med det i åtanke frågade vi vilka platser som Naturskyddsföreningens medlemmar ville naturskydda och fick in många fina berättelser och bilder. Något som vi sedan använde i all vår kommunikation. Från banners, till annonser. Både i tunnelbana och i sociala medier. Till gåvobevisen adderades små lappar för att öka det personliga tilltalet.